Monday, October 12, 2009

Terlalu Asyik MEMBERI dan Lupa Hak Untuk MENERIMA…..

Mungkin Fyza atau anda semua sedang leka dengan apa yang kita lakukan… Terlalu asyik MEMBERI sehingga lupa hak anda untuk MENERIMA….Dan sepanjang hidup Fyza selama 24 tahun, Fyza leka memberi untuk mendapatkan sesuatu dan lupa untuk meminta hak untuk MENERIMA untuk mendapatkan sesuatu… Mungkin sebab itu Fyza gagal MEMILIKI…..
Teman-teman…
(MEMBERI) Kita leka memenuhi permintaan orang yang kita sayang demi menjaga hatinya, sehingga terlupa kita juga memerlukan perkara yang sama dari orang yang kita sayang ( MENERIMA)…akhirnya setelah leka MENERIMA , orang yang kita sayang berlalu pergi kerana telah cukup dengan apa yang kita BERI…Kita pula gagal MENERIMA..walaupun yang diminta hanya SEKEPING HATI…. Mengapa ini terjadi??? Ini kerana insan yang menyayangi kita akan MEMBERI dan bukan MENERIMA..dan bila kita terleka MEMBERI untuk memiliki sesuatu ( hatinya ), kita sebenarnya telah gagal mencari CINTA…kerana CINTA perlu MEMBERI & MENERIMA….Kini Fyza benar2 pasti…tidak mahu leka MEMBERI….kerana akhirnya Fyza juga akan MENERIMA..bukan dirinya, cintanya atau hatinya..tetapi menerima KEKECEWAAN!!!
P/s:
buat teman itu…kita masih sahabat……tiada benci dan dendam.. Hanya ingin melihat kebahagiaan dan senyuman darimu hingga akhir nyawa…

No comments:

Post a Comment

Inspiration & Aspiration.....

"Sesegar kuntuman nailofar diapung air, kuharap diriku tidak pernah layu oleh gelombang ganas, walau atma jadi taruhan...."